PDA

Volledige versie bekijken : Pakkende naam voor jongerenprogramma

Dann-X
6 juni 2001, 13:49
Ik ben gevraagd om weer terug te komen door de radiozender waar ik eerst werkte, om daar een jongerenprogramma te beginnen. Nou ben ik op zoek naar een pakkende naam. Een paar dingen:

* Vroegere programma's heetten bijv. Studio 10A, aangezien de studio op nr. 10a gevestigd was.
* Het programma is elke zaterdag van 8 tot 9 's avonds
* 'Tussen happen en stappen' is niet origineel meer
* 'Saturdaynightfever' ook niet meer...

Iemand nog goede ideeen voor een pakkende naam??? Ik hoor het graag.

Tnxs,
Fabian

Happy Alien
6 juni 2001, 14:13
* wat voor programma is het? voornamelijk praten of voornamelijk muziek?
* wat voor muziek?
* wat is de doelgroep?

Lijkt me wel handig om te weten voordat ik over een naam nadenk :)

Dann-X
6 juni 2001, 14:27
Dat is inderdaad waar ja.

Het is een programma om jongeren (zeg tussen de 15 en 25) op te warmen voor het uitgaan. De bedoeling is veel dance, club en top 40. Ook komen er als het lukt interviews met artiesten en eigenaars van discotheken/café's in...

MdB
6 juni 2001, 14:38
'Het Cafe'
'De Zolderkamer' :D:D
(Mod's vreesjes is wat minder geschikt :])

Iets als 'happy hour' misschien?

Happy Alien
6 juni 2001, 14:42
neeeeeeeeeeeeee niet happy hour...happy hour geeft me heimwee :D

*ik denk nog na*

Barra
6 juni 2001, 18:32
wat dacht je van : De coole/vette mix van Dann-x

Happy Alien
6 juni 2001, 19:04
Muziek en Dann-x??? neeeh dat wordt niks :D

StyleFreezer
6 juni 2001, 19:07
*Nightlife
*NightFever
*.... StyleFreezer!!:):)

Xtuv
6 juni 2001, 19:13
Zo zie je nog eens wat er bij komt kijken bij zo'n radioshow :)

Een titel bedenken... hm.. da's lastig, maar ik ga mijn best doen :]

1. * Warm up!

euh, verder weet ik (nog) nix :| :*(

Crash
6 juni 2001, 19:26
Ja, ik zat ook al aan warm up te denken, maar om een echte leuke en pakkende naam te verzinnen, dat is toch erg moeilijk hoor!

X
6 juni 2001, 19:47
En ik zal mijn creativiteit laten spreken..... euuhh.....

- Hollywood A.D.

Goed, als me iets anders te binnen schiet zal ik het melden.. :)

Barra
6 juni 2001, 21:27
"dann is hot" of zo?

Xof
7 juni 2001, 01:18
Ik ga ook iets fantaseren :): Before midnight

Dann-X
7 juni 2001, 03:40
Hmm ik had niet gedacht zoveel replies te krijgen. Bedankt tot zover. Een ding: ik doe het programma samen met een meid (Lucinda, kort Luus) en mijn echte naam (waarmee ik het programma doe is Fabian, kort Fab(?)). Ik loop al in bijna elk college mijn hersens te pijnigen (daarvoor zit je toch in een collegezaal?), maar er komt bij mij weinig tot nix uit....

ToolkiT
7 juni 2001, 03:47
'kroegentocht'?

JW
7 juni 2001, 10:23
Cool! Een radiocollega. :) Ik doe ook een programma op een lokaal station. Welk station ga je voor draaien? Kan ik dat via i-net luisteren?

Een naam...is een beetje afhankelijk van...wat voor muziek ga je draaien? Hoe heet het station? Wat voor show wordt het? Echte jongereninfo of gewoon lullen en plaatjes draaien?

Wrom laat je je luisteraars niet een leuke naam bedenken? De leukste naam krijgt een prijs en mag de naam zelf in de studio komen aankondigen...? Of zoiets... ;)

Dann-X
7 juni 2001, 12:17
Dit is een quote van JW
Cool! Een radiocollega. :) Ik doe ook een programma op een lokaal station. Welk station ga je voor draaien? Kan ik dat via i-net luisteren?

Een naam...is een beetje afhankelijk van...wat voor muziek ga je draaien? Hoe heet het station? Wat voor show wordt het? Echte jongereninfo of gewoon lullen en plaatjes draaien?

Wrom laat je je luisteraars niet een leuke naam bedenken? De leukste naam krijgt een prijs en mag de naam zelf in de studio komen aankondigen...? Of zoiets... ;)

Heej collega :)! Waarschijnlijk heeft jouw radiostation het ook niet al te breed... We krijgen geen subsidie meer van de gemeente, alles komt van de kabelmaatschappij. Aangezien we een publieke omroep zijn, ziet hij niet het nut erin veel reclame te maken. Dus als wij echte reclamestunts gaan uitvoeren (waar wel over gedacht is; dit jaar bestaan we 10 jaar), draait de kabelmaatschappij de geldkraan dicht. Wat ik hiermee wil zeggen is dat er vooral in het begin weinig luisteraars zullen zijn. Ik wil zelf het programma gaan promoten door flyers/posters op de scholen in ons zendgebied te hangen. Hopelijk levert dat op den duur meer (jonge) luisteraars op. Sinds dat 2 jaar geleden alle jongerenprogramma's daar verdwenen zijn (de reden dat ik ook verdwenen was), heeft het station een beetje het imago van ouwelullen zender. Daar wil ik dus vanaf.
Om dus luisteraars een naam te laten bedenken schiet denk ik niet zo heel veel op; ik mag blij zijn als ik na een maandje ofzo eindelijk een serieuze naam gehoord heb. Bovendien denk ik niet dat er geld te vergeven is aan leuke prijzen (misschien in overleg met de sponsors ...?).

Het station waar ik voor draai heet Midvliet FM (http://www.midvliet.nl), en is niet via internet te beluisteren.
Waar werk jij dan? Welke zender, welke regio?

Barra
7 juni 2001, 12:25
Dit is een quote van Dann-X
Hmm ik had niet gedacht zoveel replies te krijgen. Bedankt tot zover. Een ding: ik doe het programma samen met een meid (Lucinda, kort Luus) haal haar ook een hier heen;)

JW
7 juni 2001, 13:01
Ik werk bij Radio Lelystad, iedere vrijdagavond doe ik daar van 1900 tot 2100 uur "jongerenradio", zoals dat heet. Geen hoogstaande informatieve radio, maar gewoon lekker lullen en plaatjes draaien. Het informatieve karakter van de lokale omroep laat ik graag invullen door m'n collega's. (Even reclame: 24 uur per dag live te beluisteren via i-net op http://www.radiolelystad.nl) ;))

Er zijn maar enkele lokale omroepen die echt groot, bekend en heel succesvol zijn in de regio, maar de meesten zijn best redelijk populair, mensen horen nu eenmaal graag dat tante Janny van op de hoek weer zwanger is. :D Ondanks het geldgebrek, want daarmee worstelen de meeste lokale omroepen. Cynisch detail is dat iedere gemeente wel degelijk subsidie krijgt voor lokale omroepen, maar niet verplicht is dit ook te geven aan de lokale omroep! Klinkt heel vreemd, maar als ze het willen uitgeven aan een kunstwerk in de stad, mogen ze dat en pis je als lokaaltje mooi naast de pot voor dat geld dat eigenlijk voor jou is bedoeld! :(

Wij willen zelf graag (terug) naar de woensdag met ons programma, een soort "huiswerkradio" maken. Het is in het verleden gebleken dat dit een veel betere avond is voor jongerenprogramma's. Wij hebben een programma op de woensdag gehad wat echt megapopulair was...zelfs landelijke DJ's (toen nog uit de hele populaire hardcorescene) kwamen daarin draaien. En das best kicken als lokaaltje. :) Nu we op de vrijdag zitten merken we dat er aanmerkelijk minder gereageerd wordt dan door de week. Veel jongeren zetten denk ik toch de radio niet aan in het weekend voordat ze gaan stappen, maar kijken een filmpie of gaan een beetje forummen. ;)

Dan je vraag...een programmanaam...sjeetje...ik denk nog ff na, zodra ik iets leuks weet post ik het hier wel.

Happy Alien
7 juni 2001, 13:05
hmmm gewoon even een isioot idee.

Danlu's afternoon (of Ludan's afternoon chaos...whatever, just making it up as I go :D)

(beetjes spelen met de 2 namen...draait in de middag)

Dann-X
7 juni 2001, 15:40
Dat chaos heeft inderdaad wel iets :)

JW
7 juni 2001, 16:15
"Midvliet's Woeste Weekend" (Het hoogtepunt van je weekend)
"(Het) Voorspel" (voorafgaand aan 't heerlijk avondje)
"Op Naar De Tap Met Luus en Fab" :D
"Het Grote Radiodrama" (beetje zelfspot kan nooit kwaad ;))
"Dresscode" (ze gaan toch stappen nadien?)

Ons programma heet trouwens "Volop Vrijdag". Je kunt het lezen/horen als vol-op-vrijdag (de tent zit vol op vrijdag) of volop-vrijdag (het is weer volop vrijdag/weekend). In een gekke bui ooit eens verzonnen. Maar ja...volop zaterdag klinkt dan weer nét niet. ;)

Hé, gaaf trouwens dat je het samen met een vrouw gaat presenteren! Er zijn veel te weinig vrouwen op de radio, tis echt een mannenwereld. Als ik het via i-net ergens kan ontvangen, ga ik zeker luisteren! :) Dus let me know.

JW
8 juni 2001, 19:25
Per wanneer ga je eigenlijk uitzenden? Is er al iets bekend? Ben wel benieuwd eigenlijk. :) Ik vertrek nu richting de studio en ga tussen 19.00 en 21.00 een potje in de microfoon tetteren. :D

Xtuv
8 juni 2001, 19:56
Ik werk bij Radio Lelystad, iedere vrijdagavond doe ik daar van 1900 tot 2100 uur "jongerenradio", zoals dat heet. Geen hoogstaande informatieve radio, maar gewoon lekker lullen en plaatjes draaien. Het informatieve karakter van de lokale omroep laat ik graag invullen door m'n collega's. (Even reclame: 24 uur per dag live te beluisteren via i-net op http://www.radiolelystad.nl :)

Hey da's leuk... 't is nu vrijdag avond tussen 1900 en 2100 dus ik ben meteen maar ff luisteren :]
Nu is d'r een muziekje... ben benieuwd wanneer jij aan de beurd bent ;)

Edit: Oh nee het is nog geen 1900, maar over 1 minuut wel... :) ben benieuwd ;)

Xtuv
8 juni 2001, 19:57
JW geeft hier trouwens een paar prima namen om uit te werken als je het mij vraagt! :]

Happy Alien
8 juni 2001, 20:34
Welke zal JW zijn? die met die boerenstem, of die andere? :)

Xtuv
8 juni 2001, 23:08
Geen idee, ik heb dan ook maar alleen de 1e 10 minuten geluisterd..

Happy Alien
8 juni 2001, 23:55
ach ik heb zowaar ruim een uur geluisterd (zat toch te atomik'en) en het is een best lachen show...hey JW is 1 van die 2 dames nu nog echt langsgeweest of are you 2 just maing it up along the way?

JW
9 juni 2001, 14:40
Jolanda is echt rond een uur of 22.30 binnengekomen...hihihi
Maar we kenden Jolanda al een tijdje hoor en ze had ook geen roos op d'r linkertiet zitten. ;)

Oh ik ben trouwens die ene met die wat lichtere stem. Een beetje een piepstemmetje vind ik zelf, maar okee. :D

Happy Alien
9 juni 2001, 15:13
degene die het meeste rondlult dus :)

Xtuv
15 juni 2001, 19:43
En hoe zit het nu, heb je al een naam voor het jongeren programma?

Dann-X
18 juni 2001, 08:49
Dit is een quote van Xtuv
En hoe zit het nu, heb je al een naam voor het jongeren programma?

Ik ben een tijdje weggeweest, maar ik heb van een heleboel mensen veel goede ideeen gehad, waar zeker wat bruikbaars tussenzit. Tnxs mensen! :)

Barra
18 juni 2001, 19:57
let us know when it is official

JW
30 november 2001, 11:26
Ik zit tegenwoordig op de woensdagavond van 19.00-21.00 uur met "de weekbreak". voorlopig nog zelfde soort radio als op vrijdag, maar we zijn bezig met de ontwikkeling van een nieuw programma onder het kopje "huiswerkradio". :) zeg maar informatieve jongerenradio op een leuke manier (ja, dat kan :D).

hoe zit het eigenlijk met jouw programma? is inmiddels al weer een half jaar gelden dat je er iets over geroepen hebt...ik ben benieuwd... :)

Dann-X
30 november 2001, 15:30
Ik heb het intussen zo druk met draaien (do, vrij en za van 11 tot 4) dat ik geen tijd meer heb om elke week een programma te maken... Dus ik heb het maar afgeslagen. Ergens wel jammer, omdat radio maken toch een hele grote hobby van me was/is, maar ja, draaien is een grotere hobby :)

Barra
30 november 2001, 18:49
jammer:p