header
1337 -IRC Chat- server: irc.sorcery.net channel: #pof forum
Oud 5 september 2001, 23:49   #1
dextertje
yo el perdedor

Even een serieus vraagje: hoe wreed denk je dat je kunt zijn?
Ik stel 'm hier, omdat je dan ook de gelegenheid hebt om "anoniem" te blijven, maar 't is wel serieus bedoeld..
dextertje is offline  
Oud 6 september 2001, 00:36   #2
Xtuv
8|

Stuur een bericht via MSN naar Xtuv
bedoel je hoe wreed jezelf denkt te kunnen zijn?
Xtuv is offline  
Oud 6 september 2001, 00:43   #3
dextertje
yo el perdedor

Citaat:
Dit is een quote van Xtuv
bedoel je hoe wreed jezelf denkt te kunnen zijn?
Ehm, bijvoorbeeld of je denkt dat je iemand zou kunnen doodslaan of aan het kruis hangen of in zee gooien of heel gemeen kunt zijn tegen iemand.
dextertje is offline  
Oud 30 september 2001, 00:08   #4
Xtuv
8|

Brr... deze is eng...
Moet ik 'ns over nadenken, er zijn mensen die je hele erge dingen toe wenst, maar om dat uit te voeren
Xtuv is offline  
Oud 30 september 2001, 00:26   #5
Happy Alien
plofficus planeticus

Niet erg wreed, heb soms al moeite om verbaal terug te vechten )als in schelden...met goede argumenten terug komen vinnik leuk )

Echter met een andere opvoeding had het ook heel anders kunnen zijn, ik denk echter niet dat ik nu nog door omstandigheden erg kan veranderen wat betreft karakter en wreedheid. (hmm karakter mischien wel, maar het onderdeel wreedheid denk ik niet)

the eery feeling that you have milked this cow before
Happy Alien is offline  
Oud 30 september 2001, 00:54   #6
sir5
Phrea.com Crew

Citaat:
Originally posted by Happy Alien

ik denk echter niet dat ik nu nog door omstandigheden erg kan veranderen wat betreft karakter en wreedheid.
Moet je eens opletten wat er emt je gebeurt in een oorlog oid. Er is ooit een onderzoek gedaan: er werden 10 studenten uitgezocht die zo doorsnee waren al maar kon: heel rustig, niet aggressief, enz. 5 kregen werden tot gevangen gemaakt en kregen simpele gevangeniskleren aan, de andere 5 werden bewakers en kregen speigelzonnebrillen, een pet en een wapenstok. De opdracht aan de bewakers was: zorg ervoor dat de gevangenen in de cel blijven en hun eten opeten. Verder niets. Binnen een dag waren de bewakers, beschermd door hun spiegelzonnebrillen en petten, veranderd in een soort beesten die de gevangenen uit de WC leiten drinken en ze bijkans helemaal in elkaar sloegen

Dit stond in de kijk van vorige maand, als je die hebt, dan weet je waarover ik het heb.
sir5 is offline  
Oud 30 september 2001, 01:07   #7
DextersZusje
POF-Godin

Stuur een bericht via ICQ naar DextersZusje
Moeilijke.. Ik heb van mezelf toch een beetje het idee dat ik niet zo wreed ben met fysieke dingen: moet al janken als er een dooie muis in een klem ligt bij me ouders en ik heb eigenlijk ook nooit zo de neiging iemand fysiek pijn te doen, ook niet in fantasieen ofzo..

Maar ik heb wel momenten meegemaakt dat ik me zo gekwetst of machteloos voelde dat ik wel enige psychische wreedheid ging vertonen in de zin van kwetsende opmerkingen maken. En daar heb ik ook wel eens fanatsieen over als ik boos ben op iemand over wat ik allemaal nog meer voor gemene dingen zou kunnen zeggen.. Ik doe t gelukkig zelden.

Ik kan mezelf nauwelijks voorstellen in die rol van die "bewakers": ik heb redelijk veel inlevingsvermogen en ben daar door mijn beroep ook nogal in getrained en ik heb daarbij een vrij groot rechtvaardigheidsgevoel.. Maar ja, zoals t experiment ook laat zien is het tricky om hier echt een uitspraak over te doen..

Laatst gewijzigd door DextersZusje; 30 september 2001 om 01:13
DextersZusje is offline  
Oud 30 september 2001, 01:08   #8
Phrea
alpha male

Ik ben een wreedloos persoon.

Bastard Administrator From Hell
Phrea is offline  
Oud 30 september 2001, 01:11   #9
Bart Coppens
GNU & GPL Voorvechter

Stuur een bericht via ICQ naar Bart Coppens
Citaat:
Originally posted by DextersZusje Moeilijke.. Ik heb van mezelf toch een beetje het idee dat ik niet zo Weed ben
Tuurlijk niet
Ik zou ook niet zo ver gaan, tenzij mijn leven echt in gevaar zou zijn, en dan nog (ben nogal een bangerik bij dat soort zaken). Ik durf zelfs zo al weinig voor mezelf op te komen, zodat ik het nooit 'geleerd' heb.
Oud 30 september 2001, 01:12   #10
DextersZusje
POF-Godin

Citaat:
Originally posted by Phrea
Ik ben een wreedloos persoon.
Eerste gedachte: dat bestaat niet..

Tweede gedachte: of je bent écht een zeer bijzonder persoon.. een soort Jezus of Boedha ofzo.. al ben ik er ook niet zeker van of die wel wreedloos waren..
Oud 30 september 2001, 01:14   #11
DextersZusje
POF-Godin

Bart: heb um effe ge-edit..
Oud 30 september 2001, 01:14   #12
Xtuv
8|

Ik denk met DZ's 1e gedachte mee.
Xtuv is offline  
Oud 30 september 2001, 01:15   #13
Happy Alien
plofficus planeticus

Citaat:
Originally posted by sir5
Moet je eens opletten wat er emt je gebeurt in een oorlog oid. Er is ooit een onderzoek gedaan: er werden 10 studenten uitgezocht die zo doorsnee waren al maar kon: heel rustig, niet aggressief, enz. 5 kregen werden tot gevangen gemaakt en kregen simpele gevangeniskleren aan, de andere 5 werden bewakers en kregen speigelzonnebrillen, een pet en een wapenstok. De opdracht aan de bewakers was: zorg ervoor dat de gevangenen in de cel blijven en hun eten opeten. Verder niets. Binnen een dag waren de bewakers, beschermd door hun spiegelzonnebrillen en petten, veranderd in een soort beesten die de gevangenen uit de WC leiten drinken en ze bijkans helemaal in elkaar sloegen

Dit stond in de kijk van vorige maand, als je die hebt, dan weet je waarover ik het heb.
Ik ken dit soort onderzoeken ja, maar zoals DZ al aangeeft kan ik me niet voorstellen dat het mij zal gebeuren, tricky daaraan is dat de mensen aan deze onderzoeken dat ook dachten. Wat wel belangrijk is om in het oog te houden is dat het een gecreerde situatie is, irl kom je niet zo snel in zulke situaties en wordt er niet zoveel mogelijk "geholpen" om een bepaald gedrag tevoorschijn te toveren. Wat ik dus bedoel is dat de onderzoeken aangeven dat de vredeliefendste mens wreed kan worden, maar in de praktijk zal het een persoon veel minder snel overkomen, alleen al omdat de omgevingsfactoren waarin je je moet bevinden niet vaak voorkomen.

Grote groepen veranderen vaak het gedrag van mensen bijvoorbeeld (o.a. vanwege de anonimiteit...maar daar weet dz vast meer van), maar ikzelf ben absoluut geen kudde dier en zal dus ook veel minder snel in zo'n omgeving terecht komen.

the eery feeling that you have milked this cow before
Happy Alien is offline  
Oud 30 september 2001, 01:15   #14
Bart Coppens
GNU & GPL Voorvechter

Stuur een bericht via ICQ naar Bart Coppens
Je moet je ntuurlijk wel bedenken dat je op voorhand nooit zeker kan weten hoe je later in een bepaalde situatie zal handelen, welke invloeden er allemaal op je geweten zullen werken, etc.
(hoort dit niet in DZK?)
Edit: [red] * schopt WREED! naar De Zolderkamer [/red]

Laatst gewijzigd door Bart Coppens; 30 september 2001 om 01:17
Bart Coppens is offline  
Oud 30 september 2001, 06:11   #15
botje
Registered User

Stuur een bericht via ICQ naar botje
mijn moeder zegt dat ik soms ijs in mijn aders heb
Oud 30 september 2001, 12:00   #16
sir5
Phrea.com Crew

Het interessantste van dat hele onderzoek was dat die studenten zelf, na het terugblikken, zich ook niet konden voorstellen dat ze dat gedaan hadden. Er zijn een heleboel van dit soort onderzoeken geweest, en elke keer bleek dat zelfs de meeste vredeliefende mensen in een 'beest' konden veranderen. Slechts enkelen bleven min of meer normaal.
Ik kan dus van mezelf niet zeggen hoe wreed ik ben, omdat ik niet weet wat er met mij gebeurd onder bepaalde omstandigheden. Ik geef toe dat ik af en toe jegens bepaalde mensen moordneigingen voel of dat ik zin heb ze helemaal kapot te slaan . Ze moeten dan wel vrij ver gaan, maar ik wordt dan toch wel bang van mezelf
Ik heb het nooit zover laten komen en me agressie meestal op een kussen of muur afgereageerd of ben heel hard sit-ups oid als ik thuis ben, zodat ik me energie kwijt raak...
Ik hoop niet dat we ooit in een oorlog of zoiets komen
sir5 is offline  
Oud 30 september 2001, 14:22   #17
Barra
Eros de P0F G0D

Stuur een bericht via ICQ naar Barra
Citaat:
Originally posted by DextersZusje
ook niet in fantasieen ofzo..

welke fantasieen heb je dan wel......
Oud 30 september 2001, 21:17   #18
DextersZusje
POF-Godin

Oud 1 oktober 2001, 19:07   #19
Joris
User unregistered

Citaat:
Originally posted by DextersZusje
Ow ow ow, wat gaat er allemaal in dat kopke om
Joris is offline  
Oud 1 oktober 2001, 19:28   #20
sir5
Phrea.com Crew

We dwalen af, mensen...
sir5 is offline  
Oud 1 oktober 2001, 20:07   #21
Barra
Eros de P0F G0D

Stuur een bericht via ICQ naar Barra
ben ik de enige die echt wreed is?????? ik kan zo'n hekel aan mensen hebben als ze mijn broertje jennen(mijn broertje is autistisch(schrijf je dat zo??)). dus heb er wel eens een gebroken neus geslagen en daarna doorgegaan met op z'n neus slaan....nooit spijt gehad
Oud 1 oktober 2001, 20:19   #22
Xtuv
8|

Xtuv is offline  
Oud 1 oktober 2001, 20:51   #23
Dann-X
Haagse bluf

Stuur een bericht via MSN naar Dann-X
Mijn zusje is niet autistisch, maar gewoon irritant. Heb d'r vroeger een gebroken schouder geslagen met de hockeystick waarmee ze mij wilde slaan. Is dit dan wreed of zelfverdediging?
Oud 1 oktober 2001, 21:26   #24
Xtuv
8|

Je had ook die Hockeystick af kunnen pakken en weggooien, maarja, dat is wel erg voorbeeldig Maar ik neem aan dat het niet echt de bedoeling was haar een gebroken schouder te slaan?
Xtuv is offline  
Oud 1 oktober 2001, 22:33   #25
Crash
Phrea.com Crew

Stuur een bericht via ICQ naar Crash
Aangaande de test die hierboven ergens beschreven staat; ik kan mij niet voorstellen dat ik zo zou reageren, dat wil er bij mij gewoon niet in... (ja, ik weet dat die studenten die onderdeel van de test waren misschien wel precies zo dachten).

Psychologisch kan ik vooral wel wreed zijn. Als ik mij aan iemand erger ofzo, dan kan ik echt enorm bot tegen die persoon doen, of gewoon compleet negeren ofzo, volgens mij is dat dan echt geen pretje voor diegene, tenminste dat hoop ik altijd maar...

Ik moet hierbij wel vermelden dat ik alleen deze psychologische wreedheid toepas als ik vind dat ik daar een duidelijke aanleiding voor heb, diegene moet het dan wel behoorlijk bij mij verpest hebben...

Lichamelijke wreedheden zal ik niet snel toepassen denk ik, alhoewel het wel eens voorkomt dat ik zin heb om iemand op zijn bek te timmeren heb ik daar meestal toch het lef niet voor en probeer ik dit zoveel mogelijk te voorkomen.

Ik heb dan ook nog nooit echt klappen uitgedeelt, heb ze ook nog nooit ontvangen. Echter als iemand denkt dat ie mij een klap moet verkopen, dan kan hij ze ook terug verwachten, maar dat lijkt me vrij normaal...

Crash
Crash is offline  

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten