header
1337 -IRC Chat- server: irc.sorcery.net channel: #pof forum
Oud 12 augustus 2006, 23:53   #1
Kitten
Super Furry POFster

Stuur een bericht via ICQ naar Kitten Stuur een bericht via MSN naar Kitten Stuur een bericht via Yahoo naar Kitten
Unhappy Wegens onvoorziene tegenvaller..

Vandaag gaf mijn monitor de geest. Hij probeerde al mijn 1600 pixels op een rij van 2 cm te drukken en dat ging hem niet zo goed af ;P Nee, het beestje is ruim 3,5 jaar oud dus zal wel gewoon ouderdom zijn...

Anyway. Nu ben ik dus op zoek naar een mooi TFTschermpje.. Maar daar heb ik helemaal geen verstand van. Hoe zit dat met inkijkhoeken, responsetijden... Wat is een goede monitor?
Mijn budget is ongeveer 250 euro.. Via internerd bestellen is totaal geen probleem, dus de tweakers pricewatch is handig te gebruiken :P Mja.. wat dus te nemen.. Ik wil een 17" want dan is het nog wel te doen om een goede kwaliteit voor die prijs te vinden denk ik Moet ook DVI ingang hebben
En welk merk is goed, Iiyama, Samsung, Philips, Belinea???

Anyway, wie kan me tips geven? Waar moet ik aan denken?

edit:
Deze heeft Huub (vriend) pas gekocht. Die is op zich best goed volgens mij (toch??) en valt binnen budget. What say the experts!
http://tweakers.net/pricewatch/13939...)-prijzen.html

The Doctor: Rose, before I go I just wanna tell you - you were fantastic... absolutely fantastic... and d'you know what?
[Rose shakes her head]
The Doctor: So was I

Laatst gewijzigd door Kitten; 13 augustus 2006 om 00:27
Kitten is offline  
Oud 13 augustus 2006, 01:56   #2
PCdude
Irish dude

Als het gaat om inkijkhoeken dan zit je tegenwoordig meestal wel goed. De schermen die daar slecht in zijn zijn vooral van vroegah, maar tegenwoordig zijn ze daar goed in. Maar wel op letten, nie allemaal goed!

Ik heb zelf al een paar jaar een IIyama ding, heel tevreden mee! (Is sowieso al lange tijd mijn favo moni-merk) Dus ik zou voor een IIyama gaan iig :
Oud 13 augustus 2006, 02:26   #3
Kitten
Super Furry POFster

Stuur een bericht via ICQ naar Kitten Stuur een bericht via MSN naar Kitten Stuur een bericht via Yahoo naar Kitten
Daemon op irc raadde me Samsung aan, dus nu twijfel tussen deze (€236 volgens pricewatch bij voor mij winkel die bereikbaar is per trein in niet al te veel tijd):
http://monitor.samsung.de/article.as...F21&show=specs
en de ene uit de OP

The Doctor: Rose, before I go I just wanna tell you - you were fantastic... absolutely fantastic... and d'you know what?
[Rose shakes her head]
Kitten is offline  
Oud 13 augustus 2006, 12:12   #4
Xtuv
8|

Stuur een bericht via MSN naar Xtuv
TFT's zijn eigenlijk nogsteeds inferieur aan CRT's of je moet echt in het duurdere segment gaan zitten. Maarja, dat is alleen een issue voor mierenneukende beeldbewerkers zoals ik I guess 8|
Xtuv is offline  
Oud 13 augustus 2006, 13:03   #5
BlackWidow
1st lady Phrea.com.crew.

...

Ik zou persoonlijk voor de Samsung gaan. Samsung is een goed merk, heeft heel mooi en scherp beeld.. Idd letten op de inkijkhoek, van de wat oudere Samsungs is die wat minder goed vind ik.
Benq komt ook nog wel goed uit de bus.

Ik heb zelf een Neovo K-19 TFT "19, ik heb hem al 3 jaar en ben nog steeds tevreden met hem. De inkijkhoek van mijn ouwetje is voldoende PCdude.
BlackWidow is offline  
Oud 13 augustus 2006, 13:24   #6
piep
23rdian

Eigenlijk zou je ze in een winkel moeten vergelijken als ze aanstaan; het gaat uiteindelijk gewoon om hoe het beeld er uit ziet, en dat kun je toch niet echt uit internetbeschrijvingen halen.. (en vrouwen schijnen ook belang te hechten aan hoe de monitor zelf er uit ziet dus dat kan dan ook meteen ) (als je veel 3d spellen speelt is de responsetijd ook belangrijk, maar anders boeit dat ook niks)

Ik geloof dat merken niet per se veel uitmaken wat betreft TFT's; sommige dure merken zijn een stuk slechter dan merken waar je nooit van hebt gehoord.
Oud 13 augustus 2006, 15:10   #7
Kitten
Super Furry POFster

Ik game haast nooit, dus dat is idd geen probleem :P

Qua inkijkhoek zitten ze volgens mij allemaal tegenwoordig horizontaal rond de 150 graden, sommige iets eronder, sommige iets erboven, en verticaal rond de 140. Dus dat is voor normaal thuiswerken best goed denk ik :P
Af en toe filmpje kijken vanaf de bank moet dan ook ruim lukken :P

Denk inderdaad dat ik voor de samsung ga, ik krijg best wat sponsoring van mn ouders gelukkig dus dan kan ik die ook wel kopen. Maar dan begin september pas denk ik :P
Tot die tijd een leenmonitor van huisgenoten.. Ik mag kiezen uit twee lieve huisgenoten!

edit:
die laatste zin ziet er dubieus uit. Ik bedoel dus dat ik de monitor van een van beide lieve huisgenoten mag lenen lol

[Rose shakes her head]

Laatst gewijzigd door Kitten; 13 augustus 2006 om 15:17
Kitten is offline  
Oud 14 augustus 2006, 11:45   #8
Comp-Freak
Ploffer

19" TFT's zijn niet zo gek veel duurder en dan is alles toch niet ietsje groter aangezien ze dezelfde native resolutie hebben als 17" TFT's. BenQ heeft ook goeie TFT's dacht ik. Kijk ook eens op bijv. forum.computertotaal.nl ofzo. Daar zal ook wel ergens een topic zijn te vinden over de aanschaf van een TFT.
Oud 14 augustus 2006, 12:14   #9
ToolkiT
Brit Poffer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackWidow
Ik heb zelf een Neovo K-19 TFT "19, ik heb hem al 3 jaar en ben nog steeds tevreden met hem. De inkijkhoek van mijn ouwetje is voldoende PCdude.
ik heb thuis 2x15" Neovo's staan die ik ooit goedkoop op de kop heb kunnen tikken. Bevallen prima maar zou er wel een 19" tussen willen.

De service van Neovo is ook perfect. 1 van de 2 hield er spontaan mee op, dus ik bel de service afdeling er vanuitgaande dat ze me met een kluitje in het riet zouden sturen aangezien ik geen bonnetjes meer heb en het ding op een veiling in Australia gekocht is.. maar nee, serie nummer was voldoende en Neovo UK stuurde me een nieuwe op en ik moest de oude terugsturen (op hun kosten).
Dus gratis vervangen
Oud 14 augustus 2006, 12:40   #10
BlackWidow
1st lady Phrea.com.crew.

...

Ja je kunt het allicht proberen, zo zie je maar. Heel netjes van Neovo.

Ik wil er nog steeds een K-19 bij, maar volgens mij was het een 'prototype' ofzo, na mijn aanschaf heb ik hem niet meer gezien, jammer.

Toen ik hem kocht was het niet de bedoeling een "19 te kopen, ik wilde eik een "17 maar die had geen DVI en dat was voor mij een voorwaarde... dus ik 'moest' de "19 wel kopen.

Ik had wel voor ik deze tft kocht zo'n 2 jaar reviews gevolgd van de Neovo's, ik wist al een tijdje dat ik er 1 wilde omdat hij vaak goed uit de bus kwam prijs/kwaliteitsverhouding was goed en hij is zwart, ik wilde geen zilver of beige.
BlackWidow is offline  
Oud 14 augustus 2006, 16:20   #11
Kitten
Super Furry POFster

Na user-reviews te hebben gelezen waar de Samsung niet zo lekker uitkwam door veel backlight leakage (waar ik me mateloos aan zou irriteren, ik kijk veel films in letterboxformaat dus met zwarte balken boven + beneden) toch maar gekozen voor een iiyama die wel positieve reviews kreeg, hij is langzamer maar dat is voor films kijekn (geen gamer hier ) niet zo erg.

Mijn nieuwe scherm: De Iiyama ProLite X436S-S (zilver dus, shiny )
Met, wat ik ook erg handig vind (omdat ik dat nogal vaak vergeet zelf te doen), een IRsensor die monitor uitschakeld als je er niet achter zit en een automagische backlight aanpassingsunit aan de omgeving!

[Rose shakes her head]
Kitten is offline  
Oud 28 augustus 2006, 04:27   #12
Darth-Vader
Sponserd By:

Stuur een bericht via MSN naar Darth-Vader
Ik geloof dat tegenwoordig elke zelfrespecterende monitor zichzelf uitschakeld na een x aantal minuten, dus dat was het probleem denk ik niet...

Bevalt verder het venster ook goed...? Ik heb over het merk iig weinig tot geen negatieve dingen gehoord...
Oud 28 augustus 2006, 13:15   #13
Kitten
Super Furry POFster

Het scherm is heerlijk, vooral die brightness control is super. Ik werk met mijn scherm voor het raam dus vaak last van tegenlicht, maar nu helemaal geen probleem omdat ie dan feller gaat en als het tegenlicht weg is gaat ie weer zachter
Kleuren zijn goed, inkijkhoek ook. Ben er gewoon heel tevreden over

[Rose shakes her head]
Kitten is offline  
Oud 28 augustus 2006, 13:38   #14
Darth-Vader
Sponserd By:

Stuur een bericht via MSN naar Darth-Vader
altijd fijn om te horen

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten