header
1337 -IRC Chat- server: irc.sorcery.net channel: #pof forum
Oud 15 mei 2007, 07:35   #1
kenzosan
Registered User

nieuwe pc start slecht op

hallo forumers heb juist niewe pc gekocht....is een week oud en heb al problemen met opstarten .... zou normaal windows moeten herinstalleren...heb windows xp....maar ben ni vertrouwd met het systeem...ken er iegenlijk niets van...windows herinstaleren is ni zo simpel als je juist je pc hebt...grtjs kenzosan
kenzosan is offline  
Oud 15 mei 2007, 17:46   #2
Comp-Freak
Ploffer

Heb je hem bij een winkel gekocht? Zo ja, dan kan je mss beter terug gaan als er al zo snel iets mis mee is. Tenzij dat door jezelf komt natuurlijk.

Wat doet ie niet meer en waarom moet hij opnieuw geïnstalleerd worden?
Oud 16 mei 2007, 12:02   #3
kenzosan
Registered User

bedankt voor reactie bv als ik pc wil afsluiten dan duurt het enkele minuten voor ik het menu krijg voor aftesluiten er verschijnt een zandlopertje op het scherm(pc moet er lang over na denken)?ook kan ik mijn microphone settings niet aanpassen menu is niet aanklikbaar...heb winndows xp sevicepack2 weet ni wat dit is heb al systeemherstel gedaan op aanraden van pc winkel maar helpt niet... grtjs
kenzosan is offline  
Oud 17 mei 2007, 12:23   #4
Comp-Freak
Ploffer

Geen microfoon instellingen klinkt als een probleem met de stuurprogramma's van de geluidskaart. Dat het lang duurt voordat het afsluit menu komt kan ik zo niet verklaren.

Met Windows opnieuw installeren heb je waarschijnlijk nog niet de goeie geluidskaart stuurprogramma's er op, tenzij je zon recovery cd hebt.

Ik zou in ieder geval eens kijken of je iets van een virus ofzo er op hebt staan. Dus eens scannen met een virusscan en ook maar ff spyware verwijderen met spybot en ad-aware.

Weet je zo hoeveel werkgeheugen je hebt?
Oud 18 mei 2007, 02:12   #5
kenzosan
Registered User

1g denk ik 2x512mb...kan mijn hardware schade oplopen als ik blijf opstarten??
heb ook al in windows exe scan v windows genomen...ga naar start dan uitvoeren type: cmc grtjs
kenzosan is offline  
Oud 18 mei 2007, 14:16   #6
Comp-Freak
Ploffer

Die hoeveelheid geheugen moet windows ook niet extreem traag maken. Iig nog antwoord op je eerste vraag:

Om windows opnieuw te installeren, moet je eerst opstarten vanaf de installatie cd-rom. Evt. moet je in de Bios setup dus nog instellen dat de cd-rom als eerste in de bootvolgorde staat.
Nadat de setup geladen is kies je "enter" om door te gaan met installeren enzo. Beetje de aanwijzingen volgen op het scherm. Waarschijnlijk zal hij nu detecteren dat er al een installatie aanwezig is. Je kan kiezen die te herstellen, of dat niet te doen en de schijf te formatteren. Nou verder ook weer de aanwijzingen volgen en dat moet het wel lukken als je een beetje weet waar het over gaat.

Overigens als je een sata hardeschijf hebt moet je mogelijk nog stuurprogramma's vanaf een diskette laden nadat de cd-rom opstart, door op F6 te drukken als dat onderin het scherm komt te staan.

Al met al wel een aardige klus als je het nog nooit gedaan hebt. Misschien is het ook niet nodig om opnieuw te installeren, maar dat kan ik vanaf hier heel lastig zeggen.
Oud 18 mei 2007, 23:12   #7
Martijn
Registered User

En anders kijk hier eens even rond.
Martijn is offline  
Oud 22 mei 2007, 19:31   #8
kenzosan
Registered User

oke bedankt voor de info en hulp zal zeker eens proberen
kenzosan is offline  

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie