header
1337 -IRC Chat- server: irc.sorcery.net channel: #pof forum

Ga terug   De POF - Nederlands Leukste Computer en Chat Forum > Het Cafe

Discussietools Weergave
Oud 17 mei 2002, 13:09   #1
Phrea
alpha male

[help] naam vd bekende indiaanse/peruaanse straat muziekanten

Ik ben opzoek naar de naam van de indiaanse/peruaanse straat muziekanten die heel vaak in Amsterdam en Utrecht optreden.

Alvast bedankt voor de gouden pof! :]

Bastard Administrator From Hell
Phrea is offline  
Oud 17 mei 2002, 13:13   #2
Zippo
Flaming Poffer

Stuur een bericht via ICQ naar Zippo Stuur een bericht via Instant Messenger naar Zippo Stuur een bericht via Yahoo naar Zippo
Sorry, ik kan toveren met Google, maar dit gaat zelfs mij te ver!
Oud 17 mei 2002, 14:54   #3
Spatbord
"El Guapo"

Runakuna?
Oud 18 mei 2002, 18:48   #4
ton nl
Registered User

Is deze het misschien?

Op de Dagelijkse Groenmarkt staat vaak de Zuid-Amerikaanse straatband Amauta. Gonsallo, Stephan, Inti en Raymi komen uit Ecuador en spelen Andes-muziek. 'Amauta' betekent nieuw leven. 'We hebben niet één, maar meerdere levens', zegt Raymi, de gitarist van het kwartet. De groep bespeelt allerlei instrumenten, waaronder de charango (een soort kleine mandoline) en de zo karakteristieke panfluiten. De zelfgemaakte bamboefluiten met verschillende lengtes en toonsoorten dragen temperamentvolle namen zoals basto, zamponia, quilla of tarka. Amauta heeft geen vaste bezetting. De samenstelling van de groep bestaat uit reizende muzikanten die elkaar toevallig tegenkomen. Sommige muzikanten blijven lang, anderen gaan na een tijdje weer hun eigen weg. Maar hun muzikale wortels liggen op hetzelfde continent. Daardoor heeft de groep een onuitputtelijk repertoire. Die varieert van dansen als de Chacurera Zamba uit Argentinië, de Vals uit Peru, de Sanguanitos uit Ecuador tot de Cumbias uit Colombia. De muzikanten zijn om verschillende redenen naar Europa gekomen. De een houdt vakantie, de ander zoekt werk of het avontuur.
Vertrouwen winnen is moeilijk bij deze muzikanten. Ze zijn gesloten en reageren schuw. Misschien zijn ze bang om het land uitgestuurd te worden. Ze moesten wel erg lang over hun naam nadenken, maar op mijn vraag of de band problemen heeft met de politie antwoordt Gonsallo dat ze een 'speciale' vergunning hebben voor een jaar. Hoewel hij vertelt pas een paar maanden in Nederland te zijn, spreekt hij al opvallend goed Nederlands.

Verder heb ik ook ooit een cassettebandje van zulke lui gekocht, daarop heet het: kollasuyu nan bolivia. Leuke gezellige zomerse muziek, helaas niet echt superkwaliteit opname maar och.

<Nieuwsgierigmode>Waarom wil je dit eigenlijk weten?</nieuwsgierigmode>

Laatst gewijzigd door ton nl; 18 mei 2002 om 19:01
ton nl is offline  
Oud 19 mei 2002, 20:51   #5
atmaram
flopperdepof

Citaat:
Dit is een quote van ton nl
Is deze het misschien?

...dan kunnen in het pof-café een muziekje van ze opzetten?
Oud 19 mei 2002, 23:55   #6
Xtuv
8|

Stuur een bericht via MSN naar Xtuv
Re: [help] naam vd bekende indiaanse/peruaanse straat muziekanten

Citaat:
Dit is een quote van Phrea
Ik ben opzoek naar de naam van de indiaanse/peruaanse straat muziekanten die heel vaak in Amsterdam en Utrecht optreden.

Alvast bedankt voor de gouden pof! :]
Ga het ze zelf vragen
Xtuv is offline  
Oud 16 juni 2008, 14:26   #7
zara_lovesbolivia
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton nl Bekijk bericht
Is deze het misschien?

Op de Dagelijkse Groenmarkt staat vaak de Zuid-Amerikaanse straatband Amauta. Gonsallo, Stephan, Inti en Raymi komen uit Ecuador en spelen Andes-muziek. 'Amauta' betekent nieuw leven. 'We hebben niet één, maar meerdere levens', zegt Raymi, de gitarist van het kwartet. De groep bespeelt allerlei instrumenten, waaronder de charango (een soort kleine mandoline) en de zo karakteristieke panfluiten. De zelfgemaakte bamboefluiten met verschillende lengtes en toonsoorten dragen temperamentvolle namen zoals basto, zamponia, quilla of tarka. Amauta heeft geen vaste bezetting. De samenstelling van de groep bestaat uit reizende muzikanten die elkaar toevallig tegenkomen. Sommige muzikanten blijven lang, anderen gaan na een tijdje weer hun eigen weg. Maar hun muzikale wortels liggen op hetzelfde continent. Daardoor heeft de groep een onuitputtelijk repertoire. Die varieert van dansen als de Chacurera Zamba uit Argentinië, de Vals uit Peru, de Sanguanitos uit Ecuador tot de Cumbias uit Colombia. De muzikanten zijn om verschillende redenen naar Europa gekomen. De een houdt vakantie, de ander zoekt werk of het avontuur.
Vertrouwen winnen is moeilijk bij deze muzikanten. Ze zijn gesloten en reageren schuw. Misschien zijn ze bang om het land uitgestuurd te worden. Ze moesten wel erg lang over hun naam nadenken, maar op mijn vraag of de band problemen heeft met de politie antwoordt Gonsallo dat ze een 'speciale' vergunning hebben voor een jaar. Hoewel hij vertelt pas een paar maanden in Nederland te zijn, spreekt hij al opvallend goed Nederlands.

Verder heb ik ook ooit een cassettebandje van zulke lui gekocht, daarop heet het: kollasuyu nan bolivia. Leuke gezellige zomerse muziek, helaas niet echt superkwaliteit opname maar och.

zara_lovesbolivia is offline  
Oud 16 juni 2008, 14:27   #8
zara_lovesbolivia
Registered User

weet je wat het is ton
ik vindt ze gewoon kkk lekker die gasten
zara_lovesbolivia is offline  
Oud 16 juni 2008, 16:58   #9
jsolisre
Registered User

Ik heb ruim 15 jaar geleden van een groep die vaak in Delft optraden een CD gekocht.
http://www.inkamarka.com/
Ook bij amazon.co.uk is wat van ze te vinden.
jsolisre is offline  
Oud 16 juni 2008, 17:21   #10
Phrea
alpha male

Haha, het draadje is dan wel 6 jaar oud, maar hier heb ik wat aan !
Merci jsolisre.

Bastard Administrator From Hell
Phrea is offline  

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten