header
1337 -IRC Chat- server: irc.sorcery.net channel: #pof forum
Oud 17 augustus 2001, 07:17   #1
Dann-X
Haagse bluf

Stuur een bericht via MSN naar Dann-X
Ik kom net terug vanuit het centrum van Enschede, waar vanavond de introductie plaatsvond. Toen alles dichtwas, zo rond 4 uur, liepen we nog een beetje rond (met 5 gasten), en we kwamen een meisje tegen dat alleen ergens zat. We raakten aan de praat met haar, en ze vertelde dat ze op twee jongens wachtte, waarmee ze naar een bar verderop zou gaan die nog open was. Wij hadden nog zin om te feesten dus spraken met hun mee te gaan. Toen we net onze fietsen allemaal gepakt hadden, kwam er een groep jongeren aan, die zonder enige reden een slagboom met bijbehorend huisje begonnen te slopen. Dat meisje dat bij ons was, zei daar tussen neus en lippen wat over, waardoor die groep ineens op ons afkwam, en ons een voor een in elkaar begon te meppen. Ik probeerde nog de boel te sussen door te zeggen dat we allemaal wat gedronken hadden, maar we gewoon nu naar huis zouden gaan, zodat er niks zou gebeuren. Maar die gasten maakte dat niks uit en gingen rustig door met slaan. Ik ben weggerend met dat meisje om te voorkomen dat zij ook nog klappen kreeg. De politie die ondertussen langsreed, deed gewoon _niks_.
Uiteindelijk is die groep jongens/mannen (toch wel een paar achterin de 30) weggegaan, en zijn we naar de politie gegaan om aangifte te doen.

Ik snap gewoon niet wat iemand bezield om zo maar op mensen in te slaan. Ik kan nu gewoon effe nog niet bevatten wat er allemaal gebeurd is, het is gewoon allemaal zo ontzettend vaag... Ik weet wel dat ik morgen met een heel vreemd gevoel opsta.

Sorry hoor, maar ik moest dit gewoon even kwijt...

Fabian
Oud 17 augustus 2001, 08:58   #2
ToolkiT
Brit Poffer

mmm er is dus nog weinig verandert...

een jaar of 6 geleden was ik leiding bij de introductie (in Enschede ja) en snachts werd er ook 1 van de eerste jaars in elkaar geslagen door een paar localen...

Volgens mij is het elk jaar tijdens de intro raak.. vreemd hoor, want meestal gaat het wel goed tussen tukkers en studenten..

bij de weg, waar gebeurde het? En was die bar Mark Twain?
ToolkiT is offline  
Oud 17 augustus 2001, 11:42   #3
Xtuv
8|

Stuur een bericht via MSN naar Xtuv
Triest

Maar toen de politie langsreed, hebben ze het niet gezien ofzo
Of was het niet duidelijk dat het uit de hand liep??

Anders ook wel weer lekker dubbel, al die acties tegen zinloos geweld, en dan zelf nix doen...
Xtuv is offline  
Oud 17 augustus 2001, 11:54   #4
DextersZusje
POF-Godin

Stuur een bericht via ICQ naar DextersZusje
Jeetje Fabian, beangstigende ervaring lijkt me.. Hoe is het nu met je vrienden? Zijn er geen mensen ernstig gewond geraakt??

Lijkt me ook dat je wel weet dat zulke dingen soms gebeuren, maar dat als je er zelf mee te maken krijgt het toch je wereldbeeld/mensbeeld een beetje verandert.. en niet ten goede natuurlijk.
Oud 17 augustus 2001, 13:53   #5
Dann-X
Haagse bluf

Citaat:
bij de weg, waar gebeurde het? En was die bar Mark Twain?
Gebeurde voor de Bastion, bij die kruising met de Korte HB-straat.
Citaat:
Maar toen de politie langsreed, hebben ze het niet gezien ofzo
Nee, ze zijn twee keer langsgereden.... zonder iets te doen. Heel triest.
Citaat:
Zijn er geen mensen ernstig gewond geraakt??
Nee gelukkig niet, ik sprak een vriend van me vanmorgen nog effe, en die had alleen een stijve kaak, maar dat meisje was gisteren echt helemaal overstuur. Maar ze heeft mn telefoonnummer, en ze had beloofd te bellen als ze iets kwijt wilde.

Maar ja, als ik er nu aan terugdenk is het zo vaag allemaal. Je hoort het wel allemaal over zinloos geweld, maar je staat er niet bij stil dat het je zelf ook gewoon een keer overkomt...
Oud 17 augustus 2001, 15:05   #6
Xof
Phrea.com BabeCrew

Ik heb zo'n hekel aan geweld
Wat bezield die mensen.
Oud 17 augustus 2001, 15:34   #7
dextertje
yo el perdedor

Triest...
Meer zinnigs kan ik er niet over zeggen.
dextertje is offline  
Oud 17 augustus 2001, 17:49   #8
MdB
POF DJ

Stuur een bericht via ICQ naar MdB
Vervelend voor je.

Ik stond een keer ergens te wachten op een vriend, en toen kwam er iemand langs (hij liep in een groepje, ook met meisjes), en die vroeg of ik ooit wel eens een klap voor mn kop had gehad. Ik zie nee, en hij zie toen, als je niet gauw hier opdonderd dan krijg je er 2. Ik was toen iets van 15 ofzo, ik scheet in mn broek (figuurlijk natuurlijk :])....

Maar dit is natuurlijk nog veel dommer en onzinniger. Die mensen moeten eens bij zichzelf gaan nadenken wat ze aan het doen zijn. Vervelende ervaring erbij helaas...
Oud 17 augustus 2001, 17:59   #9
HoWTo
Registered User

Onbegrijpelijk zoiets, waarom kan het nou nooit eens zonder geweld gaan? Ik drink ook weleens, maar ik ga dan ook geen mensen slaan ofzo, ik zie mezelf dat al doen! (binnen no time zou ikzelf klappen krijgen denk ik, ik beb niet zo'n vechtersbaas)

Triest is het juiste woord.
Oud 17 augustus 2001, 18:41   #10
BlackWidow
1st lady Phrea.com.crew.

Dann-X dat was wel een heel vervelende ervaring...
Je hebt gelijk dat je het even kwijt wilt, kan het me levendig voorstellen...
Agressief behandeld worden is een beangstigend iets...
Ik kan me voorstellen dat je nu meer op je hoede bent...
Het is toch belachelijk dat je vandaag de dag mensen niet meer ergens op aan kunt spreken zonder het risico te lopen slachtoffer te worden van geweld...
Waar zijn we beland, in het Wilde Westen ofzo...
Het is idd heel triest, vooral de figuren die geweld gebruiken vind ik heel triest...

Hier is vorig jaar een jongen als gevolg van een klap tegen z'n slaap overleden, hij stond gewoon op het station deed niets en bemoeide zich gewoon met z'n eigen zaken...
BlackWidow is offline  
Oud 17 augustus 2001, 19:16   #11
Joris
User unregistered

Eigenlijk heel vreemd ik kan nooit mijn klep houden met zulke dingen IRL maar ze doen me nooit wat eigenlijk en ik zie er nou niet bepaalt sterk uit
Joris is offline  
Oud 17 augustus 2001, 23:31   #12
Werner
Registered User

Stuur een bericht via ICQ naar Werner
Citaat:
Dit is een quote van Joris
(...) maar ze doen me nooit wat eigenlijk (...)
Nog niet...
Werner is offline  
Oud 18 augustus 2001, 11:49   #13
L!|\|K
Registered User

Stuur een bericht via ICQ naar L!|\|K
d8 de politie dat de jongenlui ff aan het dollen was of ze zijn heel erg blind .
Very WEIRD
Oud 18 augustus 2001, 16:38   #14
Dann-X
Haagse bluf

Jah, ik denk dat de politie weinig zag in eerste instantie. Wat ik dus later heb gehoord, is dat toen ik weg was gegaan met dat meisje, de politie nog een keer heel dichtbij kwam. In een keer waren ze allemaal bang en begonnen te roepen 'wegrennen' enzo. Zulke mietjes, dat je met z'n zessen/zevenen met je 35 jaar vijf 20ers aan durft, maar zo gauw er politie voorbij komt schijten ze in hun broek.
Kan ik echt niet bij...

Maar eerlijk gezegd wordt uitgaan toch wat minder leuk. Ik heb gister ongeveer (zowel binnen als buiten de disco) de hele tijd om me heen gekeken. Daar wordt je avond echt niet leuker op...

(off-topic: Is bij iedereen de POF zo traag, of ligt dat aan mij? Ik zag dat een router in Amsterdam van Surfnet errug traag was, misschien ligt het daaraan?)

[geëdit door Dann-X op 18-08-2001 @ 16:07 ]
Oud 19 augustus 2001, 02:02   #15
Rath
Second Lady of the POF

Shit Dann-X, dat is een angstige ervaring
Logisch dat je nu alles veel meer in de gaten houdt, vooral omdat het zo totaal zonder reden was. Uitgaan zal nu even niet hetzelfde zijn, je bent nu idd constant op je hoede, je bekijkt personen of groepjes gelijk op een andere manier. Het constant de boel in de gaten houden slijt op den duur wel, maar je zult denk ik wel alerter blijven, omdat je aan den lijve hebt ondervonden dat het je "zomaar" kan overkomen.

Ik krijg het idee dat de mensen steeds onverdraagzamer worden, een mentaliteitsinstelling die helaas niet zomaar te veranderen is. Meestal krijgt de jeugd daar de schuld van, maar dit toont toch weer aan dat het niet zozeer met de leeftijd, maar meer met de normen en waarden van mensen te maken heeft en die is leeftijdloos.

Ik hoop dat je weer snel met plezier kunt gaan feesten.
Rath is offline  
Oud 6 augustus 2002, 20:23   #16
sir5
Phrea.com Crew

...en ik maar denken dat het altijd anderen overkwam...
Gister liep ik [maandagavond, half 12], over de Korenmarkt [uitgaancentrum van Arnhem] samen met een vriend, als er ineens een vent op ons afkomt en probeert onze aandacht probeert te trekken. Type onverzorgd uiterlijk, niet al te groot, blijkbaar iets te compenseren... Ik zag de bui al hangen en negeerde hem, maar hij liep achter ons aan, begon een beetje vaag te roepen, duwde, gaf me een knietje en was duidelijk meer van plan. Ik heb hem af kunnen houden door hele tijd "rustig, rustig, niks aan de hand" te roepen en hem te ontwijken. Hij was niet bijster sterk en snel en was duidelijk onder invloed van het een en ander.
Ik heb wel eens eerder een schouderduw gehad van een gozer die niet van plan was van zijn pad af te wijjken en andere irritante dronken lui die dingen naar je roepen en niks doen, maar dit was toch even wat ernstiger. Die vent kwam gewoon zonder aanleiding op ons af en begon ruzie met mij te zoeken [vriend zat op fiets]. Uiteindelijk stelde het misschien niets voor, maar beangstigend was het toch wel. En het vervelende was dat er op maandagavond geen politie is, terwijl je in de weekends geen straat kan doorlopen zonder politie tegen te komen...

Na ja, dat wilde ik dus gewoon even kwijt... Ben nog steeds verbaasd dat zulke mensen er zijn...
sir5 is offline  
Oud 6 augustus 2002, 22:15   #17
Xof
Phrea.com BabeCrew

Ja, ik hoop zelf dit eik nooit mee te maken ben niet zo heel sterk
Rare mensen zitten er soms tussen
Oud 6 augustus 2002, 22:25   #18
Froggy
Weetjewel

Stuur een bericht via ICQ naar Froggy
* Froggy vind de topic titel zo raar, alsof er ook zinVOL geweld bestaat..
Oud 7 augustus 2002, 00:49   #19
Xof
Phrea.com BabeCrew

Die discussie hebben we jaren geleden al gehad
Oud 7 augustus 2002, 01:35   #20
ton nl
Registered User

Citaat:
Dit is een quote van sir5
Na ja, dat wilde ik dus gewoon even kwijt...
Kan ik me voorstellen, het maakt toch indruk, zoiets vervelends.
Ik denk dat je heel goed gehandeld hebt door je niet te laten provoceren.
Je zou nog kunnen overwegen om er toch melding van te maken bij de politie. Misschien denken ze nu wel dat er op maandag geen politie nodig is omdat er nooit iets gemeld wordt...
Oud 7 augustus 2002, 03:55   #21
ToolkiT
Brit Poffer

Ik kan me goed voorstellen dat je daar wel even van schrikt.
Vroeger heb ik dat soort dingen ook wel meegemaakt.
Negeren is het enige dat (soms) werkt...

Toen ik in december in nederland was kwamen we in hoog caterijne tussen een vechtpartij te zitten. Erg vreemd als je ineens met een groep vechtende pubers die elkaar dood proberen te slaan komt te staan. We konden geen kant meer op, en met ons nog vele anderen. Ik ben een winkel ingedoken en de politie gebeld. Beveiliging was pas na een minuut of 10 ter plekke, en in het publiek gingen al geruchten dat een van de vechtersbazen een mes had... erg eng als je nergens heen kan en er staat een gek met een mes...
Die hele dag een raar gevoel in mijn maag gehad terwijl we niet eens in direct gevaar hebben gestaan... het zien hoe primair sommige mensen zich kunnen gedragen was best een shock..

Wat ook scheelt is als je een zelfverzekerde houding aan neemt dan ben je een minder makkelijk slachtoffer en pakken ze een ander... lullig voor die ander dat wel.

Mannetjes met zo'n houding mogen ze van mij best eens naar een heropvoedings kamp sturen...

Hier is het gelukkig veel minder, maar af en toe heb je hier wel grote vechtpartijen tussen 'gangs' ook niet echt prettig, maar als buitenstaander blijf je teminste buiten gevaar in de meeste gevallen..
Oud 7 augustus 2002, 04:09   #22
Froggy
Weetjewel

Stuur een bericht via ICQ naar Froggy
Pas trouwens goed op, behalve dat je meppen kunt krijgen, worden dit soort dingen ook vaak gespeeld om op die manier iemand te beroven!
Oud 7 augustus 2002, 13:11   #23
sir5
Phrea.com Crew

Citaat:
Dit is een quote van ton nl

Kan ik me voorstellen, het maakt toch indruk, zoiets vervelends.
Ik denk dat je heel goed gehandeld hebt door je niet te laten provoceren.
Je zou nog kunnen overwegen om er toch melding van te maken bij de politie. Misschien denken ze nu wel dat er op maandag geen politie nodig is omdat er nooit iets gemeld wordt...
Aangifte zal niet leiden tot meer politie op straat doordeweeks. Het centrum is hier in vergelijking tot de weekends doordeweeks uitgestorven en ik kan me goed voorstellen dat de politie doordeweeks 10 man meer dan voldoende is.
sir5 is offline  
Oud 7 augustus 2002, 16:40   #24
Josh
Registered User

Er is al gesuggereerd om aangifte te doen. Iets meer 'impact' kan het hebben om met een (klein) aantal mensen bij het politiebureau proces verbaal op te laten maken en een aanklacht in te dienen (als ik het goed begrepen heb is minstens een iemand van de groep geslagen) w.b. mishandeling.

Proces verbaal en een aanklacht staan iets 'sterker' dan een aangifte; vergelijk het maar met een aangifte van een gestolen fiets, daar wordt ook niets mee gedaan. Een proces verbaal en een aanklacht (je kunt rustig de gemeente aansprakelijk stellen als je het hoog en hard wilt spelen) heeft iets meer voeten in de aarde en de politie moet daar ook meer werk voor verzetten. Omdat er een strafbaar feit is gepleegd (mishandeling) kan de politie je niet met een kluitje in het riet sturen, wat bij een aangifte wel mogelijk is.

Zomaar het voorval vergeten is een ander alternatief, maar ik denk dat je dat niet een ideale optie vindt ...

vriendelijke groet
Oud 7 augustus 2002, 17:24   #25
BlackWidow
1st lady Phrea.com.crew.

...

Ik zou het er ook niet bij laten zitten, dat is de handdoek in de ring gooien en daar heeft niemand iets aan...

Ik zou de raad van Josh opvolgen en een aanklacht indienen i.v.m. mishandeling... Wil wel 'ns helpen is mijn ervaring...

Héél eng om zoiets mee te maken, ongelooflijk dat er mensen zijn die hun handen niet van een ander kunnen houden...

Agressie is altijd iets engs vind ik, hoe te handelen is heel belangrijk in zulke situaties...
BlackWidow is offline  

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten