header
1337 -IRC Chat- server: irc.sorcery.net channel: #pof forum
Oud 13 september 2001, 14:40   #1
Sleepy
Poffertje

Stuur een bericht via Yahoo naar Sleepy
Trophy of the dunes

Zijn er afgelopen weekend ook mensen naar de Radio538 Trophy of the Dunes geweest op Circuitpark Zandvoort?

Ik ben er zaterdag geweest met drie vrienden van mij, we hebben vooral heel veel Jos Verstappen zien rijden, daarnaast nog een training en kwalificatie van de Landis Formule Ford en een kwalificatie race van de Clio cup.

Maar eigenlijk draaide alles zaterdag toch om Jos Verstappen. Hij reed om 11 uur een rondje in zijn A22, vervolgens om 12.30 weer een aantal rondjes en vanaf +/- 15.20 begon er een officiele testsessie van Arrows. Dat laatste was pas bekend geworden een aantal dagen daarvoor, dit was dus best een aangename verassing voor velen (als het geen officiele testsessie was, dan mocht Jos maximaal slechts 11 rondjes ofzo rijden, want teams mogen tijdens een shakedown maximaal 50 km rijden, zodra ze het een officiele test gaan noemen mogen ze meer km's maken).

Jos heeft een stuk of 35 ronden gereden in totaal, waarbij het afwisselend een natte en droge baan was, daardoor kon hij het ronderecord van Luca Badoer (wat tijdens de Marlboro Masters gereden is) jammer genoeg niet verbreken. Duidelijk was wel dat als het droog was gebleven, dat dit record er zeker wel aan was gegaan!

Het geluid van de A22 (en in mindere mate ook van de Ax3 -> de Arrows Formule 1 3-zitter) was zeer indrukwekkend, vooral toen Jos helemaal op het eind de pits in reed (waar wij direct naast stonden, met een hek ertussen natuurlijk, maar de wagen reed 1,5 meter van ons af!!!)... Jos gaf een straal gas direct voor onze neuzen en toen had ik toch wel even last van mijn oren!

Om ongeveer 17.30 was alles afgelopen en zijn we naar de achterkant van het pitscomplex gelopen, daar gewacht tot Jos naar buiten zou komen. Jammer genoeg had hij blijkbaar geen tijd om handtekeningen uit te delen, hij ging er snel vandoor. We hebben daar toen nog wat rondgelopen en hebben geprobeerd de pits binnen te komen, maar een Arrows monteur hield ons tegen, we hebben een praatje met hem gemaakt, maar we konden hem niet overhalen.

Even later ontdekten we toch een manier om via de pitsstraat de pitsbox in te komen, we stonden gewoon direct naast de Ax3 en de A22!!! Jammer dat ons fotorolletje al vol was, we hadden nooit een keer verwacht er zo dicht bij te komen! Na een tijdje kregen we wel in de gaten dat de Arrows monteurs er geen probleem mee hadden dat we door het pitscomplex liepen en we konden dan ook overal vrij rondlopen!

We kwamen de monteur tegen die ons eerst had tegengehouden bij de ingang van de pits en die zei met een grote grijns op zijn gezicht:
"ah see, they are back!!!"

Blijkbaar had hij er toen ook geen problemen meer mee... de Arrows monteurs waren ontzettend aardig, ze deelden snoepjes uit, je zag dat de sfeer er heel erg ontspannen was, er werden geintjes uitgehaald onder de monteurs enz. Op een gegeven moment stonden we bij een gereedsschapskist te kijken en toen kwam er een monteur op ons af. Hij vertelde ons dat het zijn kist was en had alle tijd om vragen te beantwoorden, dus vroegen hem alles wat we maar bedenken konden. We hebben hem gevraagd of ie zin had in het volgende seizoen met nieuwe Cosworth motoren en of de A23 op de Ferrari ging lijken. Op die laatste vraag antwoorde hij dat er al modellen waren van de A23 maar dat hij zelf nog niet precies wist of ie op een Ferrari ging lijken, hij hoopte iig van wel!!!

Nouja, al met al een zeeeeeeeeeeeeer geslaagde dag dus!!!
Oud 13 september 2001, 18:36   #2
Crash
Phrea.com Crew

Stuur een bericht via ICQ naar Crash
Wow, cool
neej ik was er dus niet...
Maar ziet er uit als een echte aanrader dus, mischien een volgende keer.
Crash is offline  
Oud 13 september 2001, 21:11   #3
botje
......is te gast

komt ie er achteraf mee af, had je ons op voorhand nie effe kunnen verwittigen :rolleyes:

Oud 13 september 2001, 21:12   #4
mrBean
Registered User

Stuur een bericht via ICQ naar mrBean
ikke ben niet geweest
Oud 13 september 2001, 23:20   #5
Leeuw
Brultje..

Dat was een leuke dag als ik dat zo lees
Leeuw is offline  
Oud 14 september 2001, 11:28   #6
Sleepy
Poffertje

Stuur een bericht via Yahoo naar Sleepy
Citaat:
Originally posted by botje
komt ie er achteraf mee af, had je ons op voorhand nie effe kunnen verwittigen :rolleyes:
Ik heb in de Formule 1 thread aangegeven dat ik naar Trophy of the Dunes zou gaan... overigens, dat ik de pits in kon komen, dat had ik zelf ook nooit verwacht. Maar ik weet nu hoe het moet, dus ik ga volgend jaar zeker weer!!!

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten