header
1337 -IRC Chat- server: irc.sorcery.net channel: #pof forum

Ga terug   De POF - Nederlands Leukste Computer en Chat Forum > Archief > De Zolderkamer

Discussietools Weergave
Oud 5 februari 2003, 13:21   #1
Smeagol
The Evil Poffer

Elkaar en elkaars mening respecteren

Naast dit forum kom ik regelmatig op twee andere fora:
* eentje over mijn hobby modeltreintjes
* eentje over de woonwijk van onze in aanbouw zijnde nieuwbouwwoning.

Als ik die drie met elkaar vergelijk:

* POF: lekker relaxt, volgens mij respecteert iedereen elkaar en elkaars mening
* treintjes: af en toe wat minder, maar over het algemeen net als op de Pof (als mensen vragen stellen, voelen antwoorders zich wel eens boven de vraagsteller verheven en antwoorden in de tren van 'Jonge, jonge, wat ben jij dom...' of 'Jouw mening slaat nergens op')
* woonwijk: voor het overgrote deel een scheldforum: gaat maar zelden over de woonwijk zelf. Nu is dit een forum waar je je niet voor hoeft te registreren en blijkbaar nodigt dat uit om eens flink te gaan schelden

Nu heeft de beheerder van het treintjesforum een verhaaltje geplaatst met een oproep om je eens 'normaal' te gaan gedragen en zo het leuk te houden voor iedereen. Kan ik me helemaal bij aansluiten: goede zaak. Wel jammer dat het nodig is.

Blijkbaar blijft het voor mensen moeilijk elkaar en elkaars mening te respecteren. Op de Pof zie ik dat echter (voor zover ik weet) altijd goed gaan.... ik vraag me dan ook af hoe dat komt. Komen hier alleen maar gelijkgestemden, mensen die van nature elkaar respecteren?
Smeagol is offline  
Oud 5 februari 2003, 13:39   #2
Mephi
\\o \o/ o//

De pof is een kleine groep en daardoor vrij hecht. Veel mensen die hier komen kennen elkaar al redelijk lang, een groot deel via het C!T-forum.

En poffertjes zijn redelijk gelijkgestemd volgens mij. Er is, doordat het een kleine, hechte groep is, een vrij grote sociale controle. Hierdoor zul je als nieuwe user alleen actief worden op de pof als de sfeer je bevalt.

Soms vind ik die gelijkgestemdheid wel jammer. Pittige discussies blijven hierdoor uit, iets levendiger zou de pof wel mogen worden wat mij betreft.
Niets uit deze post mag zonder voorafgaande schriftelijke toestemming verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, offset, fotokopie of microfilm of in enige digitale, elektronische, optische of andere vorm.
Mephi is offline  
Oud 5 februari 2003, 13:41   #3
Matrox
Registered User

Ik kan die fora niet vergelijken, maar ik heb het gevoel dat de mensen die hier rondhangen redelijk tolerant zijn t.o.v. elkaar en niet te beroerd om elkaar in fatsoenlijke bewoording te corrigeren als dat al nodig is. Daarnaast vind ik de mods ook redelijk alert.

Ook maakt de indeling van dit forum direct duidelijk vanuit wat voor perspectief je een bericht moet lezen. Dat helpt ook wel denk ik.

edit:

Typo eruit gehaald.

Laatst gewijzigd door Matrox; 5 februari 2003 om 15:29
Matrox is offline  
Oud 5 februari 2003, 15:21   #4
Arny
Papa Poffer

Link naar het ruzieforum!

Wat Matrox zegt, idd.
Maar soms mag het hier wel wat meer spetteren vind ik. Ik hou altijd wel van goeie discussies op een beetje niveau.

Op C!T's off-topic duurde een goeie discussie nooit lang omdat er altijd wel een paar debielen tussendoor kwamen gillen. Maar er was altijd wel aanwas van nieuwe mensen die meededen. Dat mis ik hier soms wel een beetje.
Oud 5 februari 2003, 15:36   #5
Matrox
Registered User

Ja, ben ik wel met je eens. Het is soms wel erg tam. Sowieso nooit druk. Topics in De Zolderkamer blijven soms dagen onaangeroerd. De laatste echt pittige discussie hier was vorig jaar mei na de moord op Fortuyn.

De aanwas is niet groot inderdaad. Maar ja, phrea.com is geen CT met een honderduizend bezoekers per dag waarvan er altijd wel een paar op het forum blijven hangen. (Ben plots erg benieuwd naar het aantal unieke bezoekers per dag) Aan de andere kant is dat ook wel weer prettig. Want daardoor vind je die 'debielen' die zo vaak een discussie op CT verstierden hier ook niet.
Oud 5 februari 2003, 15:48   #6
Zippo
Flaming Poffer

Stuur een bericht via ICQ naar Zippo Stuur een bericht via Instant Messenger naar Zippo Stuur een bericht via Yahoo naar Zippo
Citaat:
Dit is een quote van Matrox
De laatste echt pittige discussie hier was vorig jaar mei na de moord op Fortuyn.
Joh!
Oud 5 februari 2003, 15:48   #7
Zippo
Flaming Poffer

Stuur een bericht via ICQ naar Zippo Stuur een bericht via Instant Messenger naar Zippo Stuur een bericht via Yahoo naar Zippo
/em wil hier eigenlijk wel een of 2 p.com's hebben
Oud 5 februari 2003, 15:57   #8
Mephi
\\o \o/ o//

Citaat:
Dit is een quote van Zippo
/em wil hier eigenlijk wel een of 2 p.com's hebben
Dat lijkt me niet wenselijk. Je wilt iemand die eens pittig durft te discussieren, met argumenten dus. Zomaar een controversiŽle stelling droppen levert alleen een hoop geschreeuw op.
Niets uit deze post mag zonder voorafgaande schriftelijke toestemming verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, offset, fotokopie of microfilm of in enige digitale, elektronische, optische of andere vorm.
Mephi is offline  
Oud 5 februari 2003, 16:18   #9
Smeagol
The Evil Poffer

Citaat:
Dit is een quote van Arny
Link naar het ruzieforum!
http://www.meerhoven.net/forum/dlist1.asp?categorieID=1

Kijk maar eens onder het parkeerprobleem. Ondertussen zijn de ergste er wel vanaf gehaald ('Kom maar langs, dan sla ik je op je bek'): niet omdat er gescholden werd, maar door de regel 'twee maanden niks gepost? Weghalen'!! Fijne admin.....

http://www.meerhoven.net/forum/dcont...ategorieID=902
Smeagol is offline  
Oud 5 februari 2003, 17:00   #10
Matrox
Registered User

Citaat:
Dit is een quote van Mephi

Dat lijkt me niet wenselijk. Je wilt iemand die eens pittig durft te discussieren, met argumenten dus. Zomaar een controversiŽle stelling droppen levert alleen een hoop geschreeuw op.
Die Paul.com is toch een aardige beroemdheid geworden onder de forumgangers .
Oud 5 februari 2003, 17:14   #11
Phrea
alpha male

Ja ja, dat was jij zeker, stouterd!

Bastard Administrator From Hell
Phrea is offline  
Oud 5 februari 2003, 19:52   #12
Ztuv
ex-Phrea.com Crew

* Ztuv was op zijn vingertjes getikt door Phrea omdat hij de POF een erg serieus en "deftig" forum vond (op een positieve manier)

Ik vind het hier van hoog niveau en met "volwassen" humor, ook vind ik dat de lay-out van een forum veel doet, die van p.com vind ik erg professioneel en dat straalt toch iets uit
Ztuv is offline  
Oud 5 februari 2003, 22:03   #13
Crono
Hallo

Dat komt omdat wij allemaal vriendjes zijn, toch?
Crono is offline  
Oud 6 februari 2003, 00:17   #14
Juggernaut
Exhumed Poffer

OMG wie heeft de naam Paul.com genoend?????? 7 jaar ongeluk,....
Juggernaut is offline  
Oud 6 februari 2003, 02:55   #15
Phrea
alpha male

Citaat:
Dit is een quote van Juggernaut
Jij iig.

Bastard Administrator From Hell
Phrea is offline  
Oud 6 februari 2003, 03:22   #16
Juggernaut
Exhumed Poffer

Argh,...
Juggernaut is offline  
Oud 6 februari 2003, 08:45   #17
Smeagol
The Evil Poffer

Citaat:
Dit is een quote van Juggernaut
Op naar de 14 jaar: Panda.X
Smeagol is offline  
Oud 6 februari 2003, 09:18   #18
Arny
Papa Poffer

Hmm.., het aflopende niveau van deze draad ondersteunt mijn mening niet echt...
Oud 7 februari 2003, 04:12   #19
ToolkiT
Brit Poffer

Ik zal jullie het geheim vertellen... het is namelijk ondergetekende! op alle fora waar ik kom is het goed gesteld met het wederzijdse respect.
Op de Pof is het redelijk makkelijk omdat de meeste globaal op de zelfde lijn zitten (wat idd af en toe jammer is que pittigheid).

We kunnen wel eens een discussie draad waar je voor of tegen iets moet betogen ongeacht je persoonlijke visie op de kwestie...
Is heel interesant als je argumenten moet gaan verzinnen voor iets waar je het eigenljk niet eens mee bent. Het geeft namelijk goed inzicht in het beeld van de 'tegenstander'

Wat me trouwens zou verontrusten is als het forum van mijn wijk asociaal zou zijn.. die lui wonen bij je om de hoek...
Kijk als jullie aso zouden zijn dan is dat alleen online een gevaar met een bufferzone van 16.000Km zit ik redelijk veilig...
Maar als mijn buurman online aan het bedreigen zou slaan dan zou ik me toch minder prettig in die wijk voelen..

Ik denk dat anonieteit asociaal gedrag stimuleerd... als niemand weet wie je bent dan kan je met veel dingen wegkomen...
Kleine fora als dit weet iedereen globaal wie wie is en dat zorgt ervoor dat er minder gauw kortzichtige/groffe dingen worden uitgekraamd... gebeurt dat wel word er op gewezen door medeforummers...
in een groot anoniem forum kan je alles neerkwakken zonder dat er gevolgen zijn :/
Oud 7 februari 2003, 14:30   #20
Ztuv
ex-Phrea.com Crew

Wat een ego ToolkiT

Inderdaad ik zou waarschijnlijk ook zoveel mogelijk wegblijven bij een "lokaal" forum, er was er wel een op school maar die mensen ken je al van voor het forum, dat scheelt.

Debatteren is leuk, het is een extra uitdaging als je iets moet verdedigen waar je het eigenlijk helemaal niet mee eens bent
Ztuv is offline  
Oud 17 februari 2003, 20:05   #21
FlyByFrank
XPoffer

Stuur een bericht via MSN naar FlyByFrank
Zelf denk ik dat het komt doordat we, de poffers algemeen, er een hoop aan gelegen laten om zowel "onzin" als "waardevolle" uitspraken te doen.

Iedereen in zijn waarde te laten, en ieders mening accepteren.
Dat maakt volgens mij dit forum anders dan de andere forums/ fora.

En het is gewoon leuk hier rond te surfen en kennissen op te doen.
Oud 17 februari 2003, 22:22   #22
Snaak
mosterdpoffer

Citaat:
Dit is een quote van Mephi

Een corbier ofzo, of een cougar. Was ook on the edge voor mij (maar ik zit zo ongeveer aan de andere kant van het spectrum), maar het gaf een enkele keer leuke discussies.
Snaak is offline  
Oud 19 februari 2003, 13:24   #23
DextersZusje
POF-Godin

Stuur een bericht via ICQ naar DextersZusje
Met andere woorden: Heb je ergens een keer een flink gepeperde mening over, schroom dan niet om 'm ook te posten.. misschien worden we t dan ook wel een keertje oneens
Oud 19 februari 2003, 17:33   #24
Ztuv
ex-Phrea.com Crew

Citaat:
Dit is een quote van DextersZusje
Met andere woorden: Heb je ergens een keer een flink gepeperde mening over, schroom dan niet om 'm ook te posten.. misschien worden we t dan ook wel een keertje oneens
Mee eens!
Ztuv is offline  
Oud 19 februari 2003, 23:50   #25
Matrox
Registered User

Citaat:
Dit is een quote van Ztuv

Mee eens!
Zo schiet het niet op .

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten