header
1337 -IRC Chat- server: irc.sorcery.net channel: #pof forum
Oud 4 maart 2004, 21:03   #1
Qxy
.

Bruggen bouwen

Bridgebuilder is een eenvoudig, enigszins gedateerd maar daarom niet minder uitdagend spelletje waarvan de naam precies zegt wat de bedoeling is: bouw een brug. Een spoorbrug, om precies te zijn. Als je brug klaar is jaag je er een trein overheen en hoop je maar dat die de overkant haalt. Voordat je de trein in beweging zet kun je de sterkte van je constructie controleren. Enig inzicht in constructietechniek kan van pas komen, maar is niet noodzakelijk. De moeilijkheidsfactor wordt vooral bepaald door de beperkte hoeveelheid geld die je ter beschikking hebt en de lengte van de overspanning.

Op de site staan naast dit spel ook de opvolgers ervan: Pontifex en Bridge Construction Set (Pontifex II). Dat zijn 3D-spellen, die meer voldoen aan de moderne verwachtingen. Demo's met een beperkt aantal levels zijn beschikbaar.

Bridgebuilder is niet online te spelen, maar de download is slechts 122 KB groot. Daarvoor krijg je 15 levels. Op de site zijn nog veel meer map packs en losse levels te downen, dus je kunt hier uren mee zoet zijn. Je kunt zelfs deelnemen aan wedstrijden.

Quick links om Bridgebuilder te downloaden: .exe en .zip
Qxy is offline  
Oud 4 maart 2004, 21:16   #2
sir5
Phrea.com Crew

Aan dat spel heb ik vele nachtelijke uurtjes besteed... Dikke aanrader!

Voor Pontifex, de opvolger, heb je wel een 3D kaart nodig. Bij mij draaide het namelijk niet.
Oud 4 maart 2004, 21:34   #3
EEP
Registered User

oww... bij mij draait ie dik sloom..(zal aan mijn pc liggen)
EEP is offline  
Oud 4 maart 2004, 21:52   #4
Qxy
.

Sloom? Heb jij dan nog een pc uit de steentijd of zo? Dit moet zelfs nog op een XT kunnen draaien.

Tenzij je het treintje bedoelt. Dat gaat idd erg langzaam, maar dat heeft een reden. Als je linksonderaan 'Analyze Strenght' aanklikt kun je zien waar je constructie niet helemaal lekker in elkaar zit. Groen is goed, rood is slecht, en de kleurschakeringen ertussenin spreken ook voor zich. Die kleuren worden real time ge-update, terwijl het treintje over de brug rijdt. Als hij te snel zou rijden zie je niet waar tijdens de rit spanningen in je constructie optreden.
Qxy is offline  
Oud 4 maart 2004, 22:41   #5
Kitten
Super Furry POFster

Stuur een bericht via ICQ naar Kitten Stuur een bericht via MSN naar Kitten Stuur een bericht via Yahoo naar Kitten
Dit spel ken ik idd ook al, heb ik lang aan zitten puzzelen

The Doctor: Rose, before I go I just wanna tell you - you were fantastic... absolutely fantastic... and d'you know what?
[Rose shakes her head]
The Doctor: So was I
Kitten is offline  

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten