header
1337 -IRC Chat- server: irc.sorcery.net channel: #pof forum

Ga terug   De POF - Nederlands Leukste Computer en Chat Forum > Het Cafe

Discussietools Weergave
Oud 10 augustus 2005, 17:29   #1
DextersZusje
POF-Godin

Stuur een bericht via ICQ naar DextersZusje
Unhappy ons dochtertje moet 4 tot 6 weken het ziekenhuis in

Dag allemaal,

Ik was hier de laatste tijd al weinig ivm grote drukte en hoop aan mijn kop gehad, maar de komende twee maanden zal ik er wel helemaal weinig zijn:

Komende week gaan we een weekje op vakantie en bijna direct daarna moet mijn (inmiddels ruim 5 maanden oude) dochter voor 4 tot 6 weken opgenomen worden in het ziekenhuis voor een tractiebehandeling in verband met een heupafwijking. Het zou allemaal weer helemaal goed moeten komen en het is niet levensbedreigend ofzo, maar het zal wel een erg intensieve tijd worden en ik vind t o zo zielig voor haar. Ze moet al die tijd op dr rug liggen met gewichten aan dr beentjes.
(en we waren nog wel zo trots dat ze net heeft leren zitten )

Ook na die 6 weken zijn we dr nog niet vanaf, want dan moet ze nog ca. 3 maanden gips van dr middel tot dr enkels. Maar goed, dan mag ze in elk geval weer mee naar huis..

Dr is nog wel een lichtpuntje in de duisternis: in het ziekenhuis schijnen ze ook internet te hebben tegenwoordig

Groetjes, DZ

Oud 10 augustus 2005, 17:56   #2
Spatbord
"El Guapo"

Da's idd niet leuk. Sterkte ermee!
Oud 10 augustus 2005, 18:25   #3
Xtuv
8|

Stuur een bericht via MSN naar Xtuv
vervelend
sterkte
Xtuv is offline  
Oud 10 augustus 2005, 18:29   #4
PCdude
Irish dude

Sterkte d'r mee
Oud 10 augustus 2005, 21:16   #5
ToolkiT
Brit Poffer

succes DZ we leven met jullie mee..
Oud 10 augustus 2005, 21:38   #6
Comp-Freak
Ploffer

Dat is vervelend om te horen. Sterkte de komende tijd.
Oud 10 augustus 2005, 23:22   #7
JJJ
Phrea.com Crew

Stuur een bericht via ICQ naar JJJ Stuur een bericht via MSN naar JJJ
* JJJ kan niet veel meer dan zijn sterktewens bij al die andere sterktewensen voegen.

[ Hans@HerenVanBedenkelijkNiveau.nl ].
JJJ is offline  
Oud 10 augustus 2005, 23:45   #8
Qxy
.

Een kind in het ziekenhuis is nooit leuk. Zo'n hummel dat er niks van begrijpt, ouders die machteloos moeten toekijken, en ondanks alle goede zorgen van toegewijd verplegend personeel is een ziekenhuis nou eenmaal een kille en steriel plek die hevig contrasteert met de warmte en de levenslust die de meeste kinderen nou eenmaal van nature uitstralen.

Heel veel sterkte de komende maanden! Laat het een troost zijn dat jullie over een tijdje kunnen genieten van Ronja v2.0, with improved functionality!

Citaat:
Ook na die 6 weken zijn we dr nog niet vanaf, want dan moet ze nog ca. 3 maanden gips van dr middel tot dr enkels.
Is dat een soort permanente spreidbroek?
Qxy is offline  
Oud 10 augustus 2005, 23:50   #9
Mephi
\\o \o/ o//

Niet leuk om te horen dit, heel veel sterkte de komende tijd en houd ons op de hoogte.
Niets uit deze post mag zonder voorafgaande schriftelijke toestemming verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, offset, fotokopie of microfilm of in enige digitale, elektronische, optische of andere vorm.
Mephi is offline  
Oud 11 augustus 2005, 01:38   #10
ton nl
Registered User

Da's nie leuk inderdaad.
Hou je maar voor dat het heel erg snel om zal gaan en dat het perfect helpt allemaal. Later zal ze er vast heel blij mee zijn.

Oud 12 augustus 2005, 11:31   #11
DextersZusje
POF-Godin

Thnx!

Thnx allemaal voor de goede wensen!

Gelukkig heb ik gisteren na enig gedoe op mijn werk voor elkaar gekregen dat ik van de 24 uur die ik normaal werk nu een aantal uren zorgverlof krijg: ik ga dan ipv 3 hele dagen werken 3 dagen van 10.00 tot 15.30 uur werken. Hele dagen leek me haast niet te doen aangezien ik waarschijnlijk nog 1 of maximaal 2 uurtjes per dag thuis zal zijn in die tijd (ik ga ook ik het ziekenhuis slapen dan, mede vanwege de borstvoeding).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qxy
Heel veel sterkte de komende maanden! Laat het een troost zijn dat jullie over een tijdje kunnen genieten van Ronja v2.0, with improved functionality!
Hahaha, kijk daar kikker ik nou van op

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qxy
Is dat een soort permanente spreidbroek?
Ja, zo zou je dat kunnen zeggen: ze heeft een heupdysplasie en heupluxatie. Dat wil zeggen dat de heupkommetjes niet goed genoeg zijn aangelegd en daardoor bovendien (aan een kant) het heupkopje naast het kommetje staat. De tractiebehandeling zorgt ervoor, door aan haar beentjes te 'trekken', dat het kopje weer in het kommetje kan schieten of kan gezet worden (misschien is daar zelfs nog een operatie voor nodig, maar hopelijk hoeft dat niet). Het gips moet de boel daarna voorlopig op zijn plaats houden. Alle spieren en banden zijn dan tenslotte opgerekt, dus anders zou haar heupje zo weer uit het kommetje kunnen schieten.. Ze moet na het gips waarschijnlijk ook nog een tijdje een spreidbroekje, maar daar zien we niet meer tegen op: ze heeft nu ook al 4 weken een pavlik-bandage (ook een soort spreidbroekje) en daar was ze heel snel aan gewend en kan ze bijvoorbeeld nog gewoon mee zitten e.d. Met gips kan ze ongeveer niks..

Ze heeft de heupdysplasie en -luxatie trouwens waarschijnlijk opgelopen omdat ze in een stuit heeft gelegen tijdens het laatste deel van de zwangerschap.
Oud 12 augustus 2005, 14:19   #12
José
Registered User

Jeetje DZ, dat is niet fijn voor jullie... Heel veel sterkte en denk ook regelmatig even alleen aan jezelf!
Oud 13 augustus 2005, 22:28   #13
Rob The Great
De langste hier?

DZ ik leef met je mee, de komende tijd. Sterke.
Rob The Great is offline  
Oud 15 augustus 2005, 10:34   #14
Eddey
POFfer on the move

sterkte
Oud 16 augustus 2005, 17:44   #15
Darth-Vader
Sponserd By:

Stuur een bericht via MSN naar Darth-Vader
Ook vanuit het oosten, wens ik je heel veel strekte, DZ...
Oud 12 september 2005, 19:23   #16
ToolkiT
Brit Poffer

Hoe staat het er nu mee?
Oud 13 september 2005, 20:52   #17
DextersZusje
POF-Godin

Dag allemaal,

Ik schrijf een kort berichtje, want de computer hier in het ziekenhuis heeft een ieniemienie klein en bovendien ietwat brak toetsenbordje.

Inmiddels zit al ongeveer de helft van de opname er op. Ons spruitje is -na een moeilijke eerste week- al aardig gewend aan haar nieuwe leefsituatie. Ze heeft weinig pijn en het lukt ons nog aardig om haar bezig te houden met van alles en nog wat.

Als ouders is zo'n opname een uitputtingsslag. Ik slaap elke nacht in het ziekenhuis en ben de afgelopen weken nauwelijks thuis geweest. Extra vervelend is nu bovendien dat het er op lijkt dat we ziek aan het worden zijn: waarschijnlijk aangestoken door een voormalig kamergenootje die hartstikke verkouden was.

Heel fijn is wel dat we veel bezoek krijgen en dat vrienden en familie bijspringen en een boel cadeautjes en lekkere maaltijden meebrengen Bovendien lijkt het met de heupjes van onze dochter vrij goed te gaan, wat in elk geval de kans kleiner maakt dat er een operatie nodig zal zijn.

Als we d'r tijd voor kunnen vinden, posten we misschien nog een paar fotootjes.

Groeten van DZ,
Ook namens Dextertje en DD (DextersDochtertje)
Oud 13 september 2005, 22:46   #18
Mephi
\\o \o/ o//

Goed om te horen dat de behandeling aanslaat en dat Ronja goed met de situatie omgaat. Leuk ook dat je ons op de hoogte houdt. Veel sterkte nog de komende weken!
Niets uit deze post mag zonder voorafgaande schriftelijke toestemming verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, offset, fotokopie of microfilm of in enige digitale, elektronische, optische of andere vorm.
Mephi is offline  
Oud 23 september 2005, 05:22   #19
Tichelaar
Registered User

Ai, ziekenhuizen zijn voor kinderen vaak niet zo leuk, helemaal als ze ook niet van hun plaats kunnen, zonder het hele bed mee te moeten rijden. Zijn er niet cliniclowns in het ziekenhuis?
Tichelaar is offline  
Oud 23 september 2005, 06:28   #20
Phrea
alpha male

Naast het feit dat het niet leuk voor ze is, snappen ze het niet op die leeftijd...
Maar, het mooie van kinderen is dat ze zich zeer [!] snel schikken in 'hun lot', en dat zou het weer wat makkelijker maken.

Hoe zit het overigens met ons pof-kleintje atm?

Bastard Administrator From Hell
Phrea is offline  
Oud 23 september 2005, 20:33   #21
Juggernaut
Exhumed Poffer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spatbord
Da's idd niet leuk. Sterkte ermee!
Idd, maargoed, beter nu dan later. Babies/Jonge kinderen herstellen veel sneller van dit soort dingen.

Ik heb de eerste 2 jaar van mijn leven in totaal 9 maanden in het ziekenhuis gelegen.

Beterschap voor de kleine!
Juggernaut is offline  
Oud 24 september 2005, 15:37   #22
DextersZusje
POF-Godin

Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea
Naast het feit dat het niet leuk voor ze is, snappen ze het niet op die leeftijd...
Maar, het mooie van kinderen is dat ze zich zeer [!] snel schikken in 'hun lot', en dat zou het weer wat makkelijker maken.

Hoe zit het overigens met ons pof-kleintje atm?
Ons (pof-)kleintje is weer thuis!

Toen er na 3,5 week een controle-foto werd gemaakt, bleek het resultaat onverwacht goed: het heupkopje leek keurig in het kommetje te zitten. Dat betekende dat ze waarschijnlijk al na 4 weken onder narcose een gipsbroek zou kunnen krijgen. Spannende uren toen we haar op de OK moesten achterlaten, te meer omdat er een kans zou zijn dat bij controle daar zou blijken dat er toch nog een operatie nodig zou zijn. Gelukkig bleek dat niet het geval: ze werd van middel tot tenen ingegipst en mocht de zelfde avond nog mee naar huis! Ze werd met de ambulance gebracht, omdat ze niet in een autostoeltje past met het gips. Mama vond dat wel stoer

Nu is het nog wel erg klungelen met dat vervelende gips en met de verzorging enzo, maar in elk geval kunnen we het normale leven weer een beetje hervatten en kan ik weer in mijn eigen bed slapen! Gelukkig blijken kleine kindjes inderdaad nog erg flexibel van geest en blijft ons spruitje redelijk vrolijk ondanks de beperkingen in haar bewegingsvrijheid.

Bedankt allemaal voor de goede wensen e.d. ook namens Dextertje en DextersDochtertje!
Oud 24 september 2005, 15:46   #23
Eddey
POFfer on the move

feli, jullie liggen voor op schema

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten